wtorek, 9 sierpnia 2016

Filmoteka, biblioteka

Tak jak obiecałem- dopisujcie swoje propozycje i będziemy uzupełniać ten zbiorek. Ogólnie chodzi o filmy z grupy poszerzających wiedzę "duchową". Na tą chwilę pozbierałem Wasze propozycje bajek i dodałem swoje.

Pewien "Anonim" niedawno wspomniał o ważnej książce Vadima Zelanda (muszę w końcu przeczytać całą- chyba wezmę się za to tej zimy).


Filmy animowane:

-Księżniczka Mononoke'
-'Ruchomy zamek Hauru'
-'Orgin spirits od the past' , ( "0 dziewczynce przeskakującej przez czas')
-'Podniebna poczta Kiki',
-'Wilcze dzieci'! ,
-'Tajemniczy świat Ariety'.
 -'Pan od muzyki
-"Spirited Away", znany w Polsce jako: "W krainie bogów"
-"Laputa"
-"Nausicaa z Krainy Wiatrów",
- "Grobowiec świetlików"
-"The secret of Kells",
-"Song of the sea".
-"Ogień, woda i miedziane trąby"-  to już nie animacja -jest na You Tube wersja z lektorem PL
- Spellbinder" (polski tytuł "2 światy") -sympatyczny serial 26 odcinkowy niosący wiele wiedzy na temat równoległych światów https://www.youtube.com/watch?v=djgPOJQ0yw8&list=PLvvTZ3l6QFXif2jLlgUO65Tk3nRIOMw2s (powstała też druga- wcale niegorsza od pierwszej seria 'W krainie władcy smoków".
- wiele rosyjskich animacji z przed  50 lat. Dopiszę niebawem wykaz bo nie wszystko się nadaje.

Filmy:

W konwencji pogodnej, lekkiej- nawet nieco romantycznej formie:

-- Prawdziwa bajka 
-- Między piekłem a Niebem - klasyka gatunku
-- W obronie życia (gł. rola Meryll Streep)
-- Nasz Dom- (po obejrzeniu tego filmu zapoznałem się z biografią Chico Xaviera. polecam).
-- Mr Destiny
-- 12,01 (mało znany a wcale nie gorszy od "Mr Destiny- podobna tematyka)
-- 17 Again
-- Truman Show
-- Yes man
-- Mr Nobody
-- Dzień Świstaka
-- Interstate 60
-- Siła spokoju
-- Zahrada- film Czeski. Klimatyczna opowieść o powrocie na wieś- spodoba się czytelnikom Anastazji (Dzwoniące Cedry Rosji).
-- Powrót do przyszłości- wszystkie części
-- American Beauty
-- Ink
-- Bezcenny Dar
-- Roztańczony Buntownik (Strictly Ballroom) - niedoceniany film z głębokim przesłaniem. jeden z moich ulubionych pewnie przez wątki osobiste.
-- Kraina Jutra  (Tomorrowland 2015)
-- The Fifth Element Remastered (1997) "Piąty element"
-- Thor
-- Dom nad jeziorem
-- Faceci w Czerni- wszystkie części warto.
-- Efekt motyla ( pierwsza w sumie najlepsza ale pozostałe 2 części też warto obejrzeć).
 --Zieloną piękność

Tu już bardziej "męskie" - więcej sensacji i "akcji":

--Awatar (szukajcie u Lewszunowa ciekawych faktów na temat)
--13 piętro
--Gattaca (Andrew Niccola)
--Wyścig z czasem (Andrew Niccola)
--Matrix
--Dark City (1998)
--Deja Vu (2006)
--Equilibrium (2002)
--The Island (2005)
--They Live (1988)
--Jupiter Intronizacja
--Kod nieśmiertelności (2011)
--Lucy
--John Carter
--The Jacket
--Incepcja
-- Dawca pamięci  http://www.filmweb.pl/film/Dawca+pami%C4%99ci-2014-188890
-- Częstotliwość http://www.filmweb.pl/film/Cz%C4%99stotliwo%C5%9B%C4%87-2000-959/descs
--Straż dzienna http://www.filmweb.pl/Dzienna.Straz
--Straż nocna  http://www.filmweb.pl/Straz.Nocna
-- Branded (2012) http://www.filmweb.pl/film/Branded-2012-556125
--Bitwa o Ziemię (gł. rola John Travolta). Film wart polecenia ze względów DOKUMENTALNYCH! tak. Nie jest to jakieś szumne dzieło jak Matrix gdyż produkcja w całości sfinansowana za prywatne pieniądze przez australijczyka ale "mroczni" są wściekli, że ten film powstał gdyż jest tam opisana co do joty obecna sytuacja ukrywana przed nami. Porównajcie wątki z "Awatar" czy "Faceci w Czerni". http://www.filmweb.pl/film/Bitwa+o+Ziemi%C4%99-2000-1345
-- Mój własny wróg (1985) (Enemymine) - jak wyżej. Już nieco fantastycznie ale trochę faktów na temat. Również film mało znany- chyba niesłusznie.
--Revolver -film sensacyjny, sądzę, że bardziej spodoba się mężczyznom.
Bardzo ważna, pełna przesłań i przemysleń praca.
-- Igrzyska śmierci- jest kilka części a w nich przedstawienie systemów władzy na Ziemi i tych sztuczek jakimi się nas zwodzi. Postaram się przetłumaczyć z rosyjskiego bardzo ciekawy filmik wyjaśniający wiele przesłań choć jest tam sporo grafik ekranowych- potrzebowałbym pomocy przy opracowaniu.

 Filmy wyłamujące się z ramek:

-- Limity Kontroli (film dość szczególny -nie każdemu się spodoba- ja do niego wrócę)
-- Święta Góra (1973) -jak wyżej, film wyłamujacy się ze schematu typowej fabuły i odrobiny sensacji
-- Koyaanisqatsi (1982) (tak mi się przypomniał skoro powyżej dwa filmy "niezwyczajne". Cudowna muzyka Philippa Glass)
-- "Baraka" polecany poniżej przez Judytę - kamerzystą bodajże jest ta sama osoba co w Koyaanisqatsi.
- "Birth as we know" -polski tytuł "Narodziny jakie znamy" - cudowny i wzruszający do głębi film pokazujący, że można rodzić dzieci bez bólu- ba -w ekstazie! Autorka Elena Lonetti, pełna wersja filmu krąży po świecie - istnieją polskie napisy. Przesłanie tego dzieła trudno przecenić: https://www.youtube.com/watch?v=nZtYCHASqNM


Filmy mi osobiście nieznane (lub nie pamiętam dobrze treści bo dawno temu oglądałem jak na przykład 12 małp) a polecane poniżej przez autorów anonimowych. W miarę zapoznawania się z nimi będę przerzucał te filmy do grup powyżej:


12 Monkeys (1995)
Atlantis The Lost Empire (2001)
Daybreakers (2009)
My Dinner with Andre (1981)
Powers Of Ten
Cosmic Voyage
Source Code (2011)
The Golden Compass (2007)
The Prestige (2006)
Videodrome (1983)
Seventh Son
Ziemiomorze (2004)
Spectre
Das Experiment (2001)


Książki:

-Transfering rzeczywistosci-  Vadim Zeland

- Ian van Helsing- dwie jego prace czytałem "Rozmowy ze śmiercią" oraz 'Ręce precz od tej książki".

Trylogia Jamesa Redfielda:
1. Niebiańska przepowiednia (jest film- warto bo J. Redfield był współreżyserem)
2. 10-te wtajemniczenie
3. Tajemnica szambali

"Mały książe "Antoine'a de Saint-Exupéry

"Kubuś Puchatek" "Chatka Puchatka" A.A. Milne

Wszystkie książeczki Lobsanga Rampy- szukajcie,
były polskie wydania- wiele tajemnej wiedzy

Anthony de Mello - "Modlitwa żaby" i wszystko inne.
Dziś są w sieci wspaniałe nagrania z jego udziałem.

Louise Hay- wiele książek

"Ania z zielonego wzgórza" Lucy Maud Montgomery

"Życie i nauka Mistrzów dalekiego wschodu" Baird T Spalding

Prace Rudolfa Steinera.

Energetyczne wampiry, czyli opowieść o subtelnej siódemce - Awiessałłom Podwodnyj . To dla "hardkorów" ;) - książka niełatwa w odbiorze, sama esencja - czyta sie po 3 strony dziennie i mózg się rozgrzewa do czerwoności. Nakład już dawno temu się wyczerpał ale czasem trafia się coś na allegro albo w jakims antykwariacie. http://www.czarymary.pl/p_375_energetyczne_wampiry_czyli_opowiesc_subtelnej_siodemce_awiessallom_podwodnyj
-Awiessałłom Podwodnyj

Rozwój duchowy, czyli pokonanie subtelnej siódemki- druga z książek tego autora przetłumaczona na polski. Z tego co widzę  chyba osiągalna w wydawnictwie http://dobreksiazki.pl/b818-rozwoj-duchowy-czyli-pokonanie-subtelnej-siodemki.htm

"Dzwoniące Cedry Rosji"- przeczytać i spalić ;) ( w myślach) jak radzi Lewszunow aby nie popaść w fanatyzm.

S.N.Łazariew- seria książek plus wykłady w necie. Tak jak wiele razy już pisałem-pan Siergiej jest Żydem ale to czym się dzieli w podstawach jest zgodne z duchową mądrością Słowian i warto po to siegnąć choć nie ze wszystkim się zgadzam ze względu na znaczne uproszenia pewnych zagadnień. Szczególnie cenię sobie praktykę a tej Łazariewowi nie brakuje- także szczerze pisał o swoich błędach.

Marek Kamiński - moja mama sie nim ostatnio zaczytuje i przyznam, że wiele mądrych przemyśleń. Wydał chyba 10 książek a ja po tej szopce medialnej z jasiem Melą trzymałem dystans do faceta ale warto. Kamińsk,i jest chyba filozofem z wykształcenia - wiele ciekawych wniosków o życiu.


Kopia listu Damiana:
1."Rozmowy z Bogiem" cała trylogia, "Przyjaźń z Bogiem", "Wspólnota z Bogiem" i wszystkie pozostałe książki N.D. Walsch.
2."Tajemnice" Christina Thomas.
3."Potęga podświadomości" i pozostałe ksiązki Joseph Murphy.
4."Nasza moc bez granic" Anthony Robbins.
5."Obudź w sobie olbrzyma" Anthony Robbins.
6."Możesz uzdrowić swoje życie" Louise L. Hay.
7."Ty myśl" Mateusz Grzesiak.
8."Jak zdobyć przyjaciół i zjednać sobie ludzi" Dale Carnegie.
9."Myśl i bogać się" Napoleon Hill.
10."Boska matryca" Gregg Braden.
11."Tajemnice zagubionej modlitwy" Gregg Braden.
12." Przechytrzyć diabła - sekret wolności i sukcesu" Napoleon Hill
13."Modelowanie przyszłości" Vitaliy Gibert

Kopia listu Judyty:

Cudowny "Tajemniczy ogród"(obejrzałam go ostatnio kilka razy), "Mikrokosmos", " Makrokosmos", "Gwiazdy na ziemi", "Baraka", "Amelia":), "Nasz dom", "Znachor", serial "Przystanek Alaska", "Bezcenny dar".

Propozycja od "I":

 "Dłonie pełne światła" Barbara Ann Brennan
"Autobiografia Yogina" Paramahansa Jogananda. I

A dla radości  taki stary filmik- kolega przypomniał:


107 komentarzy:

  1. Filmów nie polecę, bo nie oglądam zbyt wiele, ale za to polecam następujące książki:

    1."Rozmowy z Bogiem" cała trylogia, "Przyjaźń z Bogiem", "Wspólnota z Bogiem" i wszystkie pozostałe książki N.D. Walsch.
    2."Tajemnice" Christina Thomas.
    3."Potęga podświadomości" i pozostałe ksiązki Joseph Murphy.
    4."Nasza moc bez granic" Anthony Robbins.
    5."Obudź w sobie olbrzyma" Anthony Robbins.
    6."Możesz uzdrowić swoje życie" Louise L. Hay.
    7."Ty myśl" Mateusz Grzesiak.
    8."Jak zdobyć przyjaciół i zjednać sobie ludzi" Dale Carnegie.
    9."Myśl i bogać się" Napoleon Hill.
    10."Boska matryca" Gregg Braden.
    11."Tajemnice zagubionej modlitwy" Gregg Braden.
    12." Przechytrzyć diabła - sekret wolności i sukcesu" Napoleon Hill
    13."Modelowanie przyszłości" Vitaliy Gibert

    Jak coś mi się wspomni to napiszę :)

    OdpowiedzUsuń
  2. "Atlas Chmur"
    https://www.youtube.com/watch?v=VHtQT650zfg

    "Źródło"
    https://www.youtube.com/watch?v=F0yxCLznEqs

    Bardzo lubię <3
    PozdRawiam Małgorzata Elfii .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki- źródło znam, musze jeszcze raz obejrzeć -coś w tym filmie jest ale za pierwszym razem nie załapałem.
      To samo z "Atlas Chmur" chociaż moi letni goście Piotr i Ania zapewniają, że książka jest wspaniała a film jej bladym odbiciem. Może po prostu te przesłania nie dla mnie. Już dopisuję do listy.

      Usuń
    2. I jeszcze jeśli nie oglądałeś to polecam Ci film "Vij",piękny ,klimatyczny ,wart zobaczenia tzn. mi się podobał :).

      Małgorzata Elfii.

      Usuń
    3. Własnie sprawdzam- rosyjska produkcja, poczytałem o czym to, może być ciekawe- na pewno sięgnę.

      Usuń
  3. W życiu obejrzałam dziesiątki różnych filmów, o wiele,wiele za dużo, były przeróżne fascynacje, ale tu poniżej podaję te najbardziej dla mnie wartościowe)
    Zatem Judyta poleca: (bardzo:)

    Cudowny "Tajemniczy ogród"(obejrzałam go ostatnio kilka razy), "Mikrokosmos", " Makrokosmos", "Gwiazdy na ziemi", "Baraka", "Amelia":), "Nasz dom", "Znachor", serial "Przystanek Alaska", "Bezcenny dar".

    OdpowiedzUsuń
  4. Co myślicie o tym tekście?

    https://indianchinook.wordpress.com/2016/06/18/slowianskie-pismo-2/#more-1535

    interesujące...

    a z filmów to oczywiście Star Warsy, bo pokazują ponoć to, co zapomnieliśmy i jest przed nami ukrywane przez wraże siły wroga

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tekst zawiera bez wątpienia wiele ciekawych treści- sam tam wrócę. Dzięki.

      O Star Wars-ach nie mam zdania. Mój mbrat to uwielbia ale też nie mogę się z nim w ogóle porozumieć. System i królestwo "miedzianych trąb" tak mocno go zassało, że się zagubił. Być może również i z tych przyczyn jakoś z dystansem patrzę na ten film.

      Usuń
  5. z filmów jeszcze Przeminęło z Wiatrem, gdyż ponoć ukryty jest tam dla nas przekaz, jakieś ważne informacje

    i oczywiście 1 część Matrix`a

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Matrix jest zapisany- pierwsza część jest oczywiscie najważniejsza i aktualna ale pozostałe też mi sie podobały. Razem są swoim dopełnieniem.

      Hm "Przemineło z wiatrem" - pewnie tak, w sumie każdy film coś tam niesie (no... jest dziś też masa bezwartościowego a wręcz destrukcyjnego chłamu) ale faktycznie ten może mieć znaczenie. Bardzo dawno temu to oglądałem- nie mam zdania.

      Usuń
  6. Książki ;)

    "Dzieci Nowego Tysiąclecia" - Jan van Helsing

    " Z Tamtej Strony" - Judy Laddon

    OdpowiedzUsuń
  7. Ps."Tajemniczy ogród" Agnieszki Holland, bo właśnie zobaczyłam, że jest nawet wersja animowana. Świetne są też "Dzieci z Bullerbyn".
    Proszę polecajcie też wartościowe filmy dla dzieci...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla Dzieci to urocza "Mała Księżniczka" I.

      Usuń
    2. Nooo.. Dzieci z Bulerbyn to magia mojego dzieciństwa.
      Dzięki za swoją listę.

      Usuń
    3. Dla dzieci
      http://www.cda.pl/video/67159038
      https://www.youtube.com/watch?v=KYniUCGPGLs

      Usuń
    4. Oj- Czeburaszka. Wiele się o tej bajce obecnie mówi, że jest to kompletna dywersja i wbicie w świadomość dziecięcą, że nadajemy się tylko na przygłupów -niewolników. Nauczycielem i mądrym jest tam krokodyl a więc reptiloid. Do tego pali tytoń. A Słowianin to nieporadne, małe sympatyczne stworzenie z wielkimi uszami- ktoś, chyba Lewszunow śmiał się, że te duże uszy są po to by "nawijać mu na nie makaron". U nas sie też tak kiedyś powiadało- nie wiem czy powiedzonko nadal aktualne- rosjanie do dziś dobrze wiedzą co oznacza "łapszy na uszi"- to w przenośni oznacza tumanić, opowiadać głupoty i kłamstwa.

      Druga propozycja jak widzę "Masza i niedźwiedź"- też już o tym rozmawialiśmy. Animacja na dobrym poziomie technicznym ale również bardzo szkodliwa. Na samym poczatku którejś bajki wszystkie zwierzęta uciekają gdy pojawia się Masza- to jest mały czort, mały demon- wprowadza strach i zniszczenie. To nie są dobre wzory dla dzieci.
      Stare bajki "komunistyczne"- na przykład "Studnie" (kołodziec) -

      https://www.youtube.com/watch?v=FeeTIyBe4WE

      Takie bajki są pouczające, dają dziecku spokojny sen i wiele mądrości. Na powyższym linku kliknijcie na kanał pod filmem- tam kilka innych podobnych pod ogólnym hasłem "sowieckie filmy animowane".

      Usuń
  8. Serdecznie polecam-
    "Piąta umowa" Don Miguel Ruiz
    "Ścieżka Miości" Don Miguel Ruiz
    "Złota Księga" Saint Germain
    "Biała Księga" Ramtha
    "Każdy krok niesie pokój" THICH NHAT HANH
    Pozdrawiam :) I

    OdpowiedzUsuń
  9. Michał, widziałeś filmiki żony Iwana Carewicza ?
    Niedawno trafiłam na jej kanał na youtube Katerina Vesta;)
    Może coś nam niedługo przetłumaczysz...
    Ogólnie z tego co widze to Iwan nie spoczywa na laurach tylko cały czas działa.
    Wiele spotkań organizują.;) Dużo dobrego dają;)

    Ania.

    OdpowiedzUsuń
  10. Wielkie dzięki. Zabawne, bo ostatnio widziałam w bibliotece płytę z "Małą księżniczką" , ale stwierdziłam, że wypożyczę ją innym razem i wzięłam "Tajemniczy ogród".

    Poleciłaś I. "Złotą Księgę" to właśnie w niej ta prośba-modlitwa-słowa: Jam jest.
    O JAM JEST jest też mowa w czwartym tomie książek o "Anastazji"...
    ale utknęłam ,bo mi raczej ciężko czyta się ze względu na postać autora.

    Michał pięknie napisał: 'Marzenie to uczucie o wysokiej wibracji- delikatne, jasne, nienachalne,ciche jak małe dzwoneczki"
    Bardzo mi się to podoba. I oczywiście ,że jest różnica między marzeniem i pragnieniem ! tylko, uważam,że marzeniom trzeba, WARTO pomóc,pomagać. Bo marzyć to można tak przez całe swoje życie. Wskazana jest pomoc.
    W tym roku marzyłam o powidłach na zimę, takich zrobionych przez siebie (przyznaję to będzie mój pierwszy raz). Narysowałam swoje marzenie, pokolorowałam je (Jegorow mówi w swoim wykładzie o dobrym działaniu wody oraz miodu) i... znalazły się pyszne śliwki:) całe mnóstwo,zupełnie za darmo i to najbardziej ekologiczne jakie tylko mogą być, znalazły się słoiki oraz ręce do pomocy. Marzy mi się do tego duży garnek do smażenia, ale zrozumcie mnie dobrze, ja do WYpełnienia tego marzenia potrzebuję go w najbliższym czasie, a nie np.kiedyś tam. Mówię, więc sobie z ufnością i uśmiechem na twarzy: Jam jest. mam,tak mam duży garnek. Widzę już te powidła na stole, jem je sobie:) Wiem ,że garnek się pojawi, może dostaje używany, albo po prostu go kupię, ale chodzi o to, że wszechświat\siły wyższe mnie wspierają. Jestem pełna wdzięczności, dzielę się z innymi, wymieniam, doceniam to co mam. Dobro do mnie wraca, zwielokrotnione. A mi tak niewiele trzeba.
    A teraz o cukini-mam jest mnóstwo,mnóstwo -proszę poradźcie co można z niej zrobić na zimę ???
    Czekam na przepisy, porady. Pomocy!:)
    Na tym blogu był wpis "Pozytywne granie", a może by tak jeszcze zacząć " Pozytywne gotowanie i słoikowanie" :)
    Judyta Amelia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. KETCHUP Z CUKINII
      1,5 kg cukinii
      1/2 kg cebuli
      garść soli
      2 szkl. cukru
      3 ząbki czosnku
      po łyżeczce papryki słodkiej,ostrej i pieprzu
      600 g koncentratu
      bazylia(świeża lub suszona)
      szklanka octu ( można trochę mniej)
      Wykonanie: cukinię i cebulę zetrzeć na tarce z grubymi oczkami,zasypać solą i zostawić na 6 godzin,nie odlewać.Następnie dodać cukier i gotować 20 minut, później dorzucić czosnek,papryki,pieprz,koncentrat,pokrojoną bazylię.Wymieszać i gotować 10 minut,zmiksować,dodać ocet. Wpakować do słoików i pasteryzować 15 minut.
      Smacznego :)

      Usuń
    2. Taki ketchup, leczo czy też powidła będą miały własności lecznicze. To jest domowa magia- warto w czasie pracy mysleś (wizualizować), że spozywa je mąż/dzieci/inni bliscy i wszyscy są szczęśliwi i w dobrych humorach.

      Usuń
    3. a olcet jeśli już to winny dawajcie - nie tę truciznę chemiczna pod nazwą ocet spirytusowy. To jedno z narzędzi depopulacji.

      Usuń
    4. Tak, ja dodaję ocet jabłkowy. A zamiast cukru dodaję ksylitol. Jest on droższy ale wolę teraz zapłacić więcej by później nie chorować i nie płacić za leki:) Zdrowia!!! I

      Usuń
    5. Ksylitol i erytrytol to nie są cukry. To są alkohole.
      A chiński ksylitol pozyskiwany jest z kukurydzy.

      Usuń
    6. 1. no fakt - końcówka sama na to wskazuje. Dzięki.
      2. A kukurydza GMO - chyba innej już nie ma.

      Usuń
  11. Witaj!!! Judyto Amelio :):)
    Ja z cukinii robię leczo na zimę, w necie jest sporo przepisów. Osobiście lubię przepisy OLgi Smile http://www.olgasmile.com/leczo-z-cukinii.html
    Kilka dni temu szukając przepis na ogórki znalazłam szczyptę -wege.
    http://szczypta-wege.pl/tag/cukinia/. Szukam propozycji wśród blogowych przepisów i potem sama tworzę swój przepis za każdym razem inny. A jeszcze Mała Księżniczka.
    https://www.youtube.com/watch?v=HNulZBTqleU
    Pozdrawiam I.

    OdpowiedzUsuń
  12. No tak to trochę dziwne pytać się w dzisiejszych czasach o przepisy, kiedy jest internet, a przecież w nim jest wszystko;) Dziękuję, skorzystam z tych stron.

    Ponieważ mamy tu bibliotekę, to chciałabym dołożyć kilka książek od siebie:

    'Diagnostyka karmy' Siergiej Łazariew
    'Sztuka życia według stoików. Jak żyć mądrze, dobrze i szczęśliwie'
    'Wszystkie dzieci są zdolne' Gerald Huther, Uli Hauser

    Książki Katie Byron 'Kochaj to co masz', 'Kłamstwa o miłości. Jak przestać zapobiegać o miłość, aprobatę i uznanie ,aby je w końcu znależć.'
    Książki Anthony'go De Mello oraz Louise Hay.
    A podczas tej zimy poczytam sobie Dimitrija Wereszczagina.


    OdpowiedzUsuń
  13. Pozwolę sobie jeszcze polecić stronę Treborok do której się przyssałam;) Czytam i oglądam.
    https://treborok.wordpress.com/
    Bardzo mi się podoba, dużo w niej dobrych,różnych tematów m.in.też o sytuacji w Donbasie, ale np. też o wpływie tel.komórkowych, o prostych zasadach dla kobiet i mężczyzn, o pracy itd.itd. Teraz sobie zaczęłam czytać 'Przemyślenia" i czytam o czasie tworzenia...ciekawe. Są też przepisy :)
    J.A.

    OdpowiedzUsuń
  14. "Potęga teraźniejszości" i wszystkie inne pozycje Eckharta Tolle
    "Żyć Godnie i w Dostatku" "Siedem duchowych praw jogi", "Droga do Miłości"- Deepak Chopra
    "Alchemik" i inne Paulo Coelho
    Pozdrawiam I.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Byłem m ocno przejęty pioerwszymi książkami ale spalił się u mnie zupełnie tą bzdurną opowieścią ...zaraz znajdę-chyba " Weronika postanawia umrzeć". Podrecznik wojownika światła był kiedyś dla mnie bardzo ważny ale coś sie potem z tymi autorami dzieje - Wachowscy zmienili płeć a Coelho napisał dziwną książke o małżeństwie co nie było małżeństwem (nie wiem czy nie mylę tytułu- taka dziwna opowieść z podróży i chore układy osobiste, dziecko z kimś innym czy coś podobnego.

      Usuń
    2. A może to było: "Na brzegu rzeki Piedry usiadłam i płakałam, " ? Nie pamietam już. Ta książka odrzuciła mnie wprost.

      Usuń
    3. Chodzi tu o książkę 'Brida'-tak jest szokująca i pełna brudu.
      Ludzie opamiętajcie się!
      Nie dajcie się omamić i zaczarować pięknymi cytatami, fragmentami z jego książek. Wiem,że co roku ukazują się ładne kalendarze książkowe P.Coelho i inne gadżety, bo on jest bardzo modny.
      W jego książkach jest wszystko pomieszane, taki przysłowiowy 'groch z kapustą', a sam autor tak subtelnie,niewinnie, odwracając uwagę przemyca różne okultystyczne rytuały, obrzędy, poligamię itd.itd.(i jest w tym mistrzem!) W książce niby celebrującej miłość w pewnym momencie pisze jawnie o tym ,że można kochać się z kim tylko się chce, aby tylko było to za przyzwoleniem tej drugiej osoby czy osób. Mogłabym tak pisać i pisać. Jego książki są wręcz wypełnione działaniem złych mocy.
      Mnie najbardziej odrzuciła książka'Zwycięzca jest sam', byłam ciekawa co tam tym razem zostanie przekazane, tej książki wręcz nie dało się czytać.
      Albo 'Pielgrzym' to jest dopiero coś. Książka o mężczyźnie, który ma ważną,ale tajemniczą misję do wykonania, porzuca żonę,dzieci! i wyrusza w podróż, pielgrzymkę z nieznanym człowiekiem, któremu jest bezwzględnie podporządkowany, nawet jest skłonny zabić kogoś jak będzie trzeba. Wyrusza w poszukiwaniu miecza, a potem to nie wiadomo już czy chodzi o miecz i w ogóle o co tam naprawdę chodzi. A cała książka pełna jest pięknych słów, wzniosłości, duchowości,
      takie och i ach i tak w każdej książce Paulo Coelho.
      Ludzie obudżcie się! Otrząśnijcie się.
      Ja też dałam się omamić. Teraz tylko mogę tylko o tym opowiedzieć i napisać,ostrzec.
      J.A.
      Bardzo,bardzo dziękuję za przepis na keczup z cukini. Zrobię na pewno i to dużo :)

      Usuń
    4. Ostatnio poczyniłam czystki w książkach moich rodziców i moich.
      Wszystkie książki niosące energię cierpienia i wojny poszły wek, ewentualnie ktoś z rodziny czegoś potrzebował to są odłożone a reszta won. Inne książki piorące mózg albo dziwnej treści również. Wszelkie religijne też.
      I w tym Coelho - niektóre ksiązki poszły od razu do spalenia - nie będę krzywdzić i lasować młodych umysłów. To też część odpowiedzialności spoczywa na mnie, żeby niektóre tytuły nie trafiły na podatne umysły.
      Od razu nastała inna przestrzeń , całkowicie inna energia.
      Ale to jeszcze nie koniec porządkowania.

      Usuń
  15. ja sie wychowalem na serialu dragonball, idealnie sie pokrywa z tym co Iwan C prawi:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Witajcie,

    filmy :
    * rosyjski "On-Drakon" (PL Zaklęty w smoka)nowy z 2015 roku, przepiękny z tłumaczeniem,
    * rosyjski "Zołuszka" 2012
    * "Magia dla początkujących" 1995 - upchany symbolami, uważnie oglądać o jaką magię chodzi ;)
    * "Pod słońcem Toskanii"
    * "Władcy umysłów"
    * hiszpański serial "Angel o demonio" jak pozwalamy się wrabiać,
    * "Lepiej późno niż później"
    * "Zakręcony" 2000- uważaj czego sobie życzysz ;)
    * "Czarownice z Eastwick" 1987 o kobiecym i męskim ego, pragnieniach,
    * Indie "Księżniczka i cesarz" 2008 - przebrnijcie tylko przez pierwsze naście minut ....potem jest już tylko lepiej :)
    * Indie "Rikszarz" 2007
    * "7 lat w Tybecie"
    * "Milarepa"
    * "Cin City" Miasto grzechu 2005 dużo podobieństw do Matriksa a temat Władców Umysłu,
    * "Dziecko Rosemary" 1968
    * i wiele innych chyba ze 100, przy czasie wolnym dopiszę jeszcze parę propozycji :)

    Książki:

    Ja po przeczytaniu różnych "duchowych" książek pozostały mi bliskie :
    * "Anastazja",
    * "Bóg lubi się kochać",
    * "13 pierwotnych klanowych matek"
    * "Zwyczajne kobiety, niezwykła mądrość"

    Teraz czytam "własne wnętrze" i ta "książka" podoba mi się najbardziej :)
    Radości Waszym Jasnym Myślom
    Iwona Stec


    OdpowiedzUsuń
  17. Troszkę mi się nieskładnie napisało tego posta, więc nie patrzcie na styl czy błędy, lepiej na treść :)

    Iwona S

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. napisane jasno- dzięki. Oglądałem "On- Drakon". Nawet była tu jakaś wymiana zdań na ten temat. Film według mnie jest subtelną dywersją- będzie się podobał współczesnym dziewczętom pozbawionym w dużym stopniu cech kobiecych. Ona to raczej typ awanturnicy- on, biedny, cierpiący smok. Noc poślubna ze smokiem itp. wygibasy. Trzeba przyznać, że ktoś wydał na tę produkcję sporo kasy i jest to technicznie dopracowane, nadto parę scen ( na zachętę) z codzienności dawnego życia, coś za czym gdzieś tam wewnętrznie tęsknimy ale trzeba zachować czujność.
      Film z gatunku książke Paolo Coelha - pomieszanie czegoś ciekawego z trującym jadem.

      Usuń
  18. Wszystkie gorąco polecam:
    12 Monkeys (1995)
    Atlantis The Lost Empire (2001)
    Branded (2012)
    Dark City (1998)
    Daybreakers (2009)
    Deja Vu (2006)
    Equilibrium (2002)
    Into The Wild (2007)
    My Dinner with Andre (1981)
    Powers Of Ten
    Cosmic Voyage
    Source Code (2011)
    The Fifth Element Remastered (1997)
    The Golden Compass (2007)
    The Island (2005)
    The Truman Show (1998)
    The Prestige (2006)
    They Live (1988)
    Thor
    Tomorrowland (2015)
    Videodrome (1983)
    Faceci w Czerni
    Avatar
    Seventh Son
    Ziemiomorze (2004)
    Spectre
    Das Experiment (2001)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Awatar i Truman show mamy już na wykazie- dzięki za przypomnienie o


      Dark City (1998)
      Equilibrium (2002)

      The Fifth Element Remastered (1997)
      The Golden Compass (2007)
      The Island (2005)
      They Live (1988)
      Thor
      Tomorrowland (2015)
      Faceci w Czerni (jak mogłem o tym zapomnieć!- wszystkie 3 części sa mocne)
      Tommorowland też zapisałem jako "Kraina Jutra" i jest.

      Przyznam szczerze, że zupełnie nie rozumiem popularnosci filmu "Into the wild". Według mnie jest to obraz wręcz szkodliwy- ja wiem, że na faktach, to chyba jedyna wartość tego filmu. Ktoś z bogatych dał fundusze na ten film aby straszyć (choc wszystko zależy jak na niego spojrzeć - można odczytac go również jako przestrogę. Młodzik nieprzygotowany poszedł w dziką przyrodę i zginął z własnej głupoty. Co tu opiewać? To nawet nie była odwaga a brak rozsądku. Ja polecam dla przeciwwagi ( zaraz dopiszę do wykazu) książki Marka Kamińskiego- on tam przepięknie opisuje jak długo przygotowywał się na każdą wyprawę i ile pracy umysłowej trzeba przy tym wykonać.

      "Thor" - widziałem, dobrze sie ogląda, pogodny film z ciekawym przesłaniem. Zastanawiam się czy dać go do "fabularne" czy do "bajki". Chyba dołącze do "filmy lekkie".
      Pozdrawiam!

      reszty Twoich propozycji nie znam -

      Usuń
    2. "Piąty element- oczywiście !
      Skoro tak (Wyspa itp.) to dodam od siebie film "Maszyna" - taka opowieść nie pozbawiona ciekawych wniosków i całkiem miło się ogląda.

      Usuń
  19. Atlantis The Lost Empire(bajka) moge porownac do Księżniczki Mononoke, Branded - o destruktywnych egregorach, powers of ten(https://www.youtube.com/watch?v=0fKBhvDjuy0) i cosmic voyage - bardzo krotkie po 10 i 30min przedstawiaja mikro i makro swiat, ziemiomorze - swietne fantasy o magii, co do into the wild - mozna w nim znalezc wiele dobrego, ciezko znalezc czysty przekaz..., das experiment pokazuje do czego sa zdolni ludzie zyjacy wedlug narzuconych im zasad, a nie wedlug sumienia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki za wyjaśnienia- aby kontynuować rozmowę w jednym wątku wciskaj zawsze pierwszy klawisz "odpowiedz" (obok klawisza "usuń" (taki się przynajmniej wyświetla dla mnie jako administratora). Następny mylący pod nim niest klawisz "odpowiedzi" i ten zaczyna nową rozmowę.

      Usuń
    2. O widzisz! po wyjaśnieniach już wiem. Znam "Branded" - oglądałem to w wersji rosyjskiej pod tytułem "Moskwa 2017". warto- podobno tak to się dokładnie dzieje. W matrixie wtyczki też są wtykane w kark. Są ludzie, którzy zalecają wycinanie metek z ubrań- one zawsze są wszywane w tym miejscu- ja na wszelki wypadek wywalam wszelakie metki od koszul i płaszczy. Już przerzucam film do "polecane". Dzięki !

      Usuń
  20. Ktos anonimowy wkleił właśnie w innym dziale. Ja nie znam tej serii bajek ale wygląda ciekawie- łowickie pasiaki, suknia -
    - co o tym myślicie? Kto zna więcej tego?

    https://www.youtube.com/watch?v=Kg57ZEm2xj0&list=PLfRon1S8GtROLyDgvvi_egZg0hfkDRo8h

    OdpowiedzUsuń
  21. Dla dzieci książki:
    -Joanna Porazińska- Czarodziejska księga
    -Julian Tuwim- Wiersze dla dzieci (tłumaczył też Puszkina)
    -Alicja w krainie czarów

    Filmy:
    -Diuna- książka lub film z 1984r
    -7 krasnoludków ratuje śpiącą królewnę
    -Home SOS Ziemia- film z 2009
    -Dom na jeziorem- film z 2006
    -The giver- Dawca pamięci- film z 2014
    -Mój brat niedźwiedź
    -Tytus, Romek i A'Tomek wśród złodziei marzeń


    Książka:
    -Wędrówki dusz- Michael Newton -bardzo jestem ciekawa waszych opinii na jej temat.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej - no tak, Alicja w krainie czarów to poziom Puszkina i kody przejścia do innych swiatów.

      Jest tłumaczenie Puszkina "Baśn o carze Sałtanie" na przykład (tam trzech innych autorów pomagało o ile dobrze pamiętam. Giną niektóre niuanse oryginału ale ogólnie treśc przekazana.

      Keanu Reeves-a lubię i jeśli dobrze pamiętam to -Dom na jeziorem- film z 2006
      -The giver- Dawca pamięci- film z 2014 (choć tu data produkcji dość świeża- chyba jakaś noiwa ekranizacja) sa filmami z jego udziałem. "Dom nad jeziorem" ma podobne przesłanie do filmu "Częstotliwość" -zaraz go dopiszę bo też wart uwagi. Ogólnie filmy tego rodzaju oswajają z możliwościa przenoszenia się w czasie- przeskakiwania do innych wymiarów. Normalna sprawa.

      Tak- Tytus Romek .... nasze rodzime, p;ozytywne i bardzo edukujące przekazy- pamietam któryś z komiksów o wskakiwaniu do westernu więc znów zmiana rzeczywistosci.

      Usuń
    2. Już wiem! znam Dawca pamięci- ciekawa obsada, ciekawy film (Meryll Streep cenię). Juz dopisałem tak samo jak Częstotliwość.
      A mi sie pomyliło z Johnny Mnemonic - tam Keanu jest przemytnikiem danych- taki sobie, jeden z wczesnych jego filmów.

      Usuń
  22. "Ania z zielonego wzgórza" Lucy Maud Montgomery
    "Życie i nauka Mistrzów dalekiego wschodu" Baird T Spalding

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ha! no pewnie Spalding- dziękuję za przypomnienie.
      Obok tych książek miałem na półce Rudolfa Steinera- podobało mi się jego spojrzenie - zachwycony byłem tym co pisał o pszczołach. Pedagogika - znana rzecz.
      Już uzupełniam listę.

      Usuń
  23. "Nie wierz swym oczom szepnął wiatr jeżeli kochasz sercem patrz"- to moje ulubione słowa, które płyną ze mną przez całe życie:)
    czyli-
    "Mały książe "Antoine'a de Saint-Exupéry
    "Kubuś Puchatek" "Chatka Puchatka" A.A. Milne
    Pozdrawiam I

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Dłonie pełne światła" Barbara Ann Brennan
      "Autobiografia Yogina" Paramahansa Jogananda. I

      Usuń
    2. DZIĘKUJĘ - Mały książę- oczywiscie! tego nie może braknąć, Miś o małym rozumku też pomaga inaczej spojrzec na świat. Już dopisuję.

      Usuń
  24. A ja proponuję jeszcze muzykę filmową - "Bandyta". Ciężki film, ale polecam, a ścieżka dźwiękowa tutaj między innymi.
    https://www.youtube.com/watch?v=8Uk7Y2WwxpY
    Ania Rz.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie i to powinno się spodobać :)
      https://www.youtube.com/watch?v=CpwAQ9giRog
      Ania Rz.

      Usuń
    2. Bardzo się podoba!!! Lubię posłuchać sobie od czasu do czasu całego koncertu Yaniego. Dla mnie bardzo piękny jest ten utwór -
      https://www.youtube.com/watch?v=fSnNoEA1y3A
      Piękne skrzypce, armeński Duduk to brzmienie tak miło przenika każdą komórkę ciała :) Pozdrawiam I

      Usuń
  25. O tak! Muzyka do filmu 'Bandyta' jest cudowna. Tak się zachwyciłam utworem 'Taniec Eleny', że takie imię nadałam swojej córce.
    Film też jest dobry, ale dla ludzi o mocnych nerwach, warto jednak obejrzeć dla samej muzyki. Ja widziałam go co najmniej pięć razy.
    J.A.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. J.A.- wciskaj "odpowiedz" zaraz pod pierwszym postem zaczynającym rozmowę wtedy unikniemy bałaganu. Zawsze ten pierwszy "przycisk" - drugi poniżej "odpowiedzi" jest mylący i otwiera nową ROZMOWĘ.

      Usuń
  26. "Wołanie z końca świata" Marlo Morgan; książki Marii Rodziewiczówny - Dewajtisem zachwycam się za każdym razem; z bajek "Kung fu Panda" - wszystkie części, po kolei oczywiście oglądane
    Pozdrawiam M

    OdpowiedzUsuń
  27. Ten post był już w innym temacie, tu umieszczam jego kopię na prośbę Jędrzeja:

    "Jupiter - Intronizacja" dla przeciętnego człowieka to zwykły film fantastyczny. Ale dla osób mających trochę wiedzy jest tam własnie taki przekaz o jakim piszesz Jędrzeju. Zresztą w wielu filmach jest przekaz. Na przykład w całej serii Avengers (Iron Man, Kapitan Ameryka, Thor itd.) jest bardzo wiele odniesień do... NWO. Najbardziej chyba jest to widoczne w "Kapitan Ameryka-Zimowy Żołnierz"....

    OdpowiedzUsuń
  28. Wielkie dzięki za polecenie slowianskiego radia RADIO GAMAJUN. Rewelacja jak dla mnie. Pieśni piękne, bajki przednie.W końcu dzięki tej stacji odkryłam cóż to za utwór, którego melodia porusza, a konkretnie utwór Bacha Powietrze.
    A z filmów to polecam Niebiańska Przepowiednia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czyżbym pominął ten film? Zaraz sprawdze - wydaje mi się, że polecałem trylogię Jamesa Redfielda. Film na podstawie jednej z nich wspaniały - autor książki był współreżyserem.

      Usuń
  29. Na pewnym portalu ktoś rekomendował takie zestawienie.

    http://9gag.com/gag/azAZjEb

    Wiele z tych filmów uważam za ważne - są tam też (według mnie) kompletne knoty lub celowa dywersja jak "Edge of Tommorow" albo "Interstellar" wampirzacy nieznośnie energię i wpędzający w przygnębienie.
    Niektórych podanych tam filmów nie znam w ogóle.

    OdpowiedzUsuń
  30. Przegladam nasza listę- brak tam chyba filmu K-Pax , Ania mi właśnie przypomniała listownie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zima więc zaczynam wieczory filmowe:
      uwielbiam Andrew Niccol- kilka jego filmów już powyżej ale zapomniałem o "INTRUZ" - warto, ciepły , pogodny film z przesłaniem miłości. Starzy fani krytykują najnowsze produkcje Niccola ale uważam, że niesłusznie. "Wyscig z czasem" chyba już mamy zapisany- szykują sie kolejne jego prace na 2016 "Dali & I: The Surreal Story" z Al Pacino - to może być coś.

      Usuń
    2. Ania B. prosiła jeszcze o doklejenie swojej listy książek. Pobieżnie sprawdzam- Rudolfa Steinera na pewno już mamy.

      1. Atlas Chmur- Mitchell

      2. Księga Mirdada
      3. Tao Te king- Lao Tse

      4. Folwark Zwierzęcy- Orwell

      5. Żywe jedzenie, albo dlaczego krowy są drapieżnikami- Paweł Sebastjanowicz

      6. Mistrz i Małgorzata- Bulhakov

      7. Pomniejsze bóstwa- Pratchett

      8. Świat finansjery- Pratchett (i inne tego autora)

      9. Rok 1984 Orwell

      10. Atlas Zbuntowany- Ayn Rand

      11. Słowiańscy Królowie Lechii- J.Bieszk

      12. Awesta- Ignacy Pietraszewski

      13. Antychryst- Nietzche (i inne jego)

      14. Proces- F. Kafka

      15. Zamek- F.Kafka

      16. Władca Pierścieni Trylogia Tolkien

      17. Charlie i Fabryka Czekolady- R. Dahl

      18. Matylda- R. Dahl

      19. Czarownice- R. Dahl (myślę, że inne również warte polecenia)

      20. Ferdydurke- Gombrowicz (i inne)

      21. Poezja Norwida!

      22. Sklepy cynamononowe- B.Schultz

      23. Tango- Mrożek

      24. Alicja w Krainie Czarów- Lewis Carroll

      25. Rudolf Steiner

      26. Koralina- Neil Gaiman

      27. Harry Potter 7 część z doglębnym tłumaczeniem nazw, imion, symboli, zaklęć

      28. Protokoły Mędrców Syjonu

      29. Czardziejska Księga- Janina Porazińska

      30. Wedy Słowiańskie

      31. Portret Doriana Greya- oscar wilde

      32. Dzieci z Bullerbyn- A. Lindgren

      33. Ania z Zielonego Wzgórza- L.M. Mountgomery

      34. Burza, Hamlet, Sen nocy letniej- Szekspir

      35. Opowieści z Narni- C. Lewis

      36. Dzuma- Camus

      37. Cudaczek Wyśmiewaczek- J. Duszyńska

      38. Nowy wspaniały świat - A. Huxley

      39. Bhagavat vita

      40. Książki W. Reicha, które i na mnie czekają :) (większość nie zotała przestłumaczona na polski)

      41. Archetypy symbole- Jung

      42. Życie bez chorób- Makary Sieradzki

      43. Ludzkie dzieci- Chinua Achebe

      44. Czekając na Godota- S. Beckett

      45. Chłopi- Reymont

      46. Manifest komunistyczny- Engels i Marks

      47. Mein Kampf

      48. Eco Umberto- Imię Róży

      49. Dzieła Fromma

      50. Dzieła Denickena

      51. Stary i Nowy Testament

      52. Lewiatan- P. Auster

      53. Kurt Vonnegut- Losy gorsze od śmierci

      54. Eckhart Tolle- Strażnicy bycia (Guardians of being)


      kolejność przypadkowa :)

      Usuń
  31. Warte przeczytania i odmieniające życie :)
    książki G.P.MAŁACHOWA !!! " Oczyszczanie organizmu i prawidłowe odżywianie", "Lecznicza głodówka".

    OdpowiedzUsuń
  32. Książka "Wyzwolenie" Dimitri Wereszczagin

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sesje to nie filmy fabularne, ale sesje prowadzone przez Calogero Grifasi są jak filmy, trzymają w napięciu, sprawiają, że płyną łzy. Są niesamowite, otwierają umysł, są ciekawe, niesamowite
      Podam link do jednej sesji, kolejne można oglądąć wedle uznania.
      https://www.youtube.com/watch?v=wS7zRe7SUkA
      Pozdrwiam I

      Usuń
    2. :))))Pozdrawiam I.

      Usuń
  33. Biegle władasz rosyjskim, więc podaję Ci link do listy filmów, które być może okazałyby się interesujące: Ja ich nie oglądałem: http://sovietmoviesonline.com/en/fantastic/84-cherez-ternii-k-zvezdam.html

    Jeden z nich to „Przez ciernie do gwiazd” i jest dostępny na YT w dwóch wersjach, z 1980 roku: https://www.youtube.com/watch?v=x9mLm0aRo_c i 2001: https://www.youtube.com/watch?v=_E6dsWCnL8Q

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) - do biegłosci troch≥ę brakuje ale jest coraz lepiej.

      Dzięki za linki i za podpowiedź- nazwa gdzieś już "obiła się o uszy" ale nie kojarzyłem filmu -przejrzałem linki i wydaje się być filmem wartym uwagi. Będę pamietał -obejrzę , a może i i napisy dorobię jeśli się spodoba.

      Usuń
    2. Dodam jeszcze film "Zimne piekło" z 2003 roku, który właśnie obejrzałem. Pomimo przewidywalności i pewnych oczywistości (dla świadomych osób), sięga do fundamentalnych spraw. Jedyne z czym nie mogę się w nim poukładać, to kwestia mięsa, ale to z racji tej, że go nie jem i dotąd nie odnalazłem odpowiedzi, jak to się stało, że człowiek zapędził się w rejony, gdzie nie ma roślinności, która starczyłaby do wyżywienia. No, ale to tak na marginesie. ;-)

      Usuń
    3. Też już od wielu lat obywam się bez mięsa. Podobno to było potrzebne jako doświadczenie tej rzeczywistości. Skoro sie wydarzyło to najwyraźniej tak. "Zimne piekło"- postaram sie pamiętać, mam nadzieję, że te zapiski przetrwają :) . Wiosna porywa mnie juz do działań poza domem więc (jak się cieszę) ślęczenia przed monitorem będzie mniej. Ale nawet latem zdarzają się momenty gdy przychodzi nastrój na film więc na pewno przyjdzie na niego czas.

      Usuń
    4. Przypomniałem sobie! "Przez ciernie do gwiazd" - jest tam wycinek z piosenką- młoda para ....chyba tańczy, zdaje mi się, że prezentowałem ten fragment na kanale. Albo to było tak, że do piosenki jako podkład wideo uzyto fragmentów filmu - stąd tytuł zapadł w pamięć.

      Usuń
    5. Spędziłem dzisiaj dzień, właśnie pracując w ogrodzie, głównie boso i żadne kino nie będzie lepsze, niż obserwowanie budzącej się do życia Natury i czytanie jej dialogów prosto z ziemi stopami. :-) Pozdrowienia.

      Usuń
    6. No właśnie! Dziś byłem w interesach w 100 tysiecznym mieście - ufff! Jak dobrze, że jutro sadzenie krzaków, pszczoły, ptaki.

      Usuń
    7. No właśnie a ja od urodzenia żyję w trochę wiekszym mieście i jest jak jest, Marzenia też są i mam nadzieję,że się spełnią bo się spełniają. I tak pomyślałam sobie o pewnym cytacie z dydykacją dla Ciebie:)
      Hm..Jak to było..
      "Nikt i nic nie będzie już władać człowiekiem kiedy on zbuduje wokół siebie przestrzeń miłości!".I>

      Usuń
    8. Staram się "I" - dziękuję.

      Usuń
    9. Godne podziwu jest to co robisz,a ciemni ciągle przeszkadzają, Czy myślałes już kiedyś o tym żeby powiedzieć im- WON z mego życia?
      Powodzenia serdecznie życzę I.

      Usuń
    10. Takie ich zadanie- tak jak już gdzieś pisałem gadanie do nich nie ma żadnego sensu. Trzeba .... no tak! (jesteś natchnieniem, ta mysl przyszła teraz) przestrzeń miłości czyli system immunologiczny na poziomie ciała energetycznego. Oni niech tam sobie sa gdzie moga i dokazują ale za tym "ostrokołem" ze światła jesteśmy bezpieczni. Coś się w tej sprawie właśnie dzieje Droga "I". Na razie nie mogę (nie chcę - a na pewno nie tu) nic więcej mówić. Być może od 3 dni zaczynają się dziać cuda.
      ech... i Tobie powodzenia wszelkiego!

      Usuń
    11. To niech dzieją się Najpiekniejsze Cuda Świata.I

      Usuń
    12. Jak mają się dziać to niech się dzieją - czas najwyższy.

      Usuń
  34. Z filmów Fight Club(Podziemny Krąg) wiem że jest ciężki ale też daje trochę inne spojrzenie na świat. A z książek dał bym Wiedźmina ze względu na słowiańskie klimaty :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do Wiedźmina mam zastrzeżenia bo są to niskie wibracje - sporo strachów, seksualnośc też podana na prymitywnym poziomie pożądania i ogólnie pasa.

      Usuń
  35. Dla mnie tamte filmy z zakladki meskie, to jak najbardziej kobiece:) przeciez kazda kobieta marzy o takiej milosci jak w avatarze czy matriksie:) film niebianska przepowiednia tez wart polecenia. jestem ciekawa co myslicie o zekranizowanej powieci Diany Gabaldon “Outlander” na Polski “Obca”. Agnieszka

    OdpowiedzUsuń
  36. Jeszcze z Filmow: the adjustment bureau, jesli ktos juz to pisal, to przepraszam za powtorke. Agnieszka

    OdpowiedzUsuń
  37. http://kobtv.narod.ru/film/list.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki za zestaw- zagłębiam się. "Prawdziwa bajka" jest już z moim tłumaczeniem na polski.

      Usuń
  38. Askeladden I dovregubbens hall (2017)
    Król Artur (2017)
    Valerian And The City Of A Thousand Planets (2017)

    OdpowiedzUsuń
  39. "Jutro wstanę rano i oparzę się herbatą"(1977)czechosłowacka komedia s-f
    "Osamotniony" (1957) - film czechosłowacki-Psychologiczno-obyczajowy.

    OdpowiedzUsuń
  40. https://www.filmweb.pl/film/W+nieskończoność-2021-830611
    Lekki sensacyjny

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki, warto wiedzieć - wygląda na pierwszy rzut oka interesująco.

      Usuń
    2. Fakty i Akty - Wag the Dog
      Prezydent Stanów Zjednoczonych na krótko przed wyborami, które mają mu zapewnić reelekcję, zostaje uwikłany w skandal obyczajowy. Aby zapobiec nieuchronnej katastrofie, jego doradcy postanawiają odwrócić uwagę mediów i opinii publicznej fingując międzynarodowy konflikt stawiający Stany Zjednoczone w obliczu wojny z... Albanią.
      https://www.cda.pl/video/87887648e

      Usuń
    3. Bardzo dziękuję za ten link, wykorzystam go w najbliższym wpisie.

      Usuń
  41. Odpowiedzi
    1. komplet książek- jasne, że tak! Nie pamiętam czy powyżej w zestawie jest Prentice Mulford, też warto choć dzieła mają już chyba trochę lat.

      Usuń
    2. W latach 90-tych ukazało się sporo polskich tłumaczeń literatury zachodniej. Mulforda wydaje grupa ludzi zrzeszona w stowarzyszenie miłośników Teozofii a więc Rudolf Steiner. On też mnie zaciekawił mocno, podobała mi się książka o pszczołach i nie tylko. Były tak książki w rodzaju "Zwiastuni świtu" , "kosmiczni ogrodnicy" itp. Bardzo ważną była też lektura "Fragmenty nieznanego nauczania" Uspienskij (uczeń Gurdżijewa) - było polskojęzyczne wydanie. Możesz też poszukać w antykwariatach Awiessałom Podwodnyj - babka z Białegostoku przetłumaczyła dwie książki ale niestety bardzo mały nakład i nie ma na razie wznowień. "Subtelna siódemka" oraz "Pokonanie subtelnej siódemki". Jak sobie przypomnę to dopiszę.

      Usuń
  42. Jeszcze jest film
    Angel-a
    piekny był na cda kiedyś..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki, sprawdzę w wolnej chwili - a dla siebie na razie zanotuję
      Gwiezdny przybysz - sf 1984

      https://www.cda.pl/video/8788194f2

      Usuń
    2. p.s. Jeśli możesz to poszukaj linku - zdarzają się filmy o niemal identycznych tytułach ale jednak diametralnie inne. Ja tak miałem kilka lat temu z filmem Elizjum, jest inny film o podobnej nazwie na który szkoda cennego czasu (wręcz dołujący jest - myślę, że celowo nakręcono tę dywersję).

      Usuń
  43. Michał - chodzi Ci o film źródło - the Fountain?

    OdpowiedzUsuń
  44. Do tej świetnej listy- proponuję jeszcze:,,Green soylent"(Zielona pożywka) i Dos Espiritos (Film o duchach)-wspaniała historia oparta na faktach!
    Pozdrawiam!🙂-Jola.

    OdpowiedzUsuń
  45. „Miasto aniołów” film

    OdpowiedzUsuń

"OSTRZEŻENIE: wszystkie anonimowe komentarze bez jakiegokolwiek nicka/charakterystycznego znaku/ podpisu będą usuwane".
UWAGA TECHNICZNA: aby rozmowa miała jeden ciąg trzeba zawsze wcisnąć ";odpowiedz" pod pierwszym (przewodnim) postem zaczynającym daną rozmowę.
2.Najpoczytniejsze artykuły są dostępne po prawej w szybkich linkach pod nazwą "abecadło".
3. Ponadto w razie braku publikacji na stronie proszę o wiadomość na mail. Z jakiegoś powodu niektóre komentarze mylnie oznaczane są jako spam.
4. Wbudowana wyszukiwarka blogowa jest trochę niedokładna i omija pewne treści pomimo występujących w nim szukanych słów. Innym rozwiązaniem jest wpisanie w google, czy bezpośrednio w pasku przeglądarki frazy: site:michalxl600.blogspot.com szukanywyraz Wynikami będą wszystkie artykuły zawierające słowo "szukanywyraz" na tymże blogu.