sobota, 25 listopada 2017

Przeniosłem sie na wieś....

..lecz nie z powodu "braku perspektyw" ale z powodu zewu serca i od razu dawni koledzy z pracy przypięli mi łatkę dziwaka a moi rodzice, po chwilowym osłupieniu zrzucili wszystko na "kryzys wieku średniego" :))) 
             Straszyli mnie trudnościami wiejskiego życia i zapewniali mnie, że zimą będę cierpieć udrękę, gdy wszystkie drogi do mnie zostaną zasypane przez śnieg! Czy wiesz, co było dla mnie najtrudniejsze na tym etapie? Najtrudniejsze było dla mnie wydostanie się z bagna CUDZYCH uprzedzeń i wątpliwości oraz wykonanie pierwszego kroku. 

      Współczesna wioska ma wiele problemów. Młodzież wiejska pociesza się iluzją o spokojnym miejskim życiu. Najbardziej zdolni wyrywają się - opuszczają wieś i są szczęśliwi na swój własny sposób. No bo przecież teraz mają wynajęte mieszkanie lub pokój w "hostelu", jest nieduża ale stabilna wypłata i nielimitowany internet,  jest samochód "Lada" z naklejką "My life- My rules" i całodobowa możliwość zaopatrzenia w piwo i papierosy)) 

   Ci, którzy zostali we wiosce - piją i kradną ... Kradną i piją. Piją z powodu, że "nie ma pracy", z powodu "utknięcia w tej pieprzonej wiosce", z rozpaczy, z bezczynności, z nudy i dla rozrywki. 
             Opisałem dwie skrajności - z pewnością są wyjątki ale bardzo nieliczne. 

       A teraz wyobraź sobie jak w ich oczach wyglądamy my - ci, którzy świadomie zdecydowali się mieszkać w wsi! Po moim przeprowadzeniu się na wieś rozeszły się pogłoski o sekcie na obrzeżach wioski. Słyszałem na własne uszy opowieści o wspólnocie religijnej i ponurych, brodatych chłopach, którzy: "zgromadzili się tutaj, aby budować kościół i przeprowadzać pewne ceremonie". Cóż, to zabawne!
              Potem znów wszyscy zdecydowali, że jesteśmy uchodźcami ze Wschodu Ukrainy. Ogólnie rzecz biorąc, nie zdziwiłbym się, gdybyśmy za  jakiś czas nie zostali okrzyknięci przybyszami z Marsa))) 

        Można przywrócić wieś do życia! W tym celu potrzebne są osoby z "miejskim" typem myślenia. Potrzebujemy wykształconych, świadomych, trzeźwych i przedsiębiorczych chłopaków i dziewcząt zdolnych do samoorganizacji. I widzę takich ludzi blisko mnie! 

       Przeprowadziłem się na wieś na wezwanie mego serca! Jeśli twoja dusza jest wypełniona miłością do Natury, do Wolności i nie jesteś przyzwyczajony do czekania na zmianę - wtedy jest nam po drodze! Budujmy razem przyszłość! 

Ewgienij Połoński

 źródło tłumaczenia https://vk.com/life.move?w=wall-31239753_136085


8 komentarzy:

  1. "Ci, którzy zostali we wiosce - piją i kradną ... Kradną i piją. Piją z powodu, że "nie ma pracy", z powodu "utknięcia w tej pieprzonej wiosce", z rozpaczy, z bezczynności, z nudy i dla rozrywki.
    Opisałem dwie skrajności - z pewnością są wyjątki ale bardzo nieliczne"
    Trochę moim zdaniem przesadzone, nie jest aż tak źle.

    Spojrzenie kobiety na sprawę zamieszkania na wsi:
    http://matkatylkojedna.pl/wiejska-matka/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :))) świetne! Już podzieliłem się poprzez g+

      Usuń
    2. J. Amelia - obejrzałam film, jest super, godny polecenia

      Usuń
    3. tam jest jakiś film na tej stronie polecanej przez Amelię?

      Usuń
    4. Nic nie wiem o filmie...

      Usuń
  2. Wieśniareczka. Jak to się mówi: "do odważnych świat należy"

    https://wiadomosci.wp.pl/a-moze-by-tak-to-wszystko-rzucic-i-wyjechac-na-wies-6025251510121089a

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobry artykuł- dzięki. Ważne, że mąż postawił na swoim ;) a ona potem dobrze wybrała.
      Ja podczas ostatnich kilku dni miałem wieczorne rozmowy z mamą. Zapytałem czy dziś tak samo angażowałaby się w pracę zawodowa kosztem rodziny - odpowiedziała jakoś wymijająco: "sprawy zawodowe na pewno byłyby dla mnie ważne". To jest pokolenie z ideologicznie spranymi głowami. Dobrze, że dziś kobiety są w stanie podejmować inne wybory - ten "skok bez spadochronu" -jak to ujął bodajże Olek Gadziecki.

      Usuń
    2. " ...ten skok bez spadochronu" Tak i najważniejsze to wierzyć w siebie i nie przejmować się głupimi i złośliwymi pytaniami, docinkami - wynikającymi po prostu z zazdrości.

      "Zaufanie do siebie. To jeden z największych życiowych kapitałów: ufać sobie, dam radę.Dam radę!
      A jak nie dam?
      Dam !
      A jak się przewrócę?
      To się podniosę!
      A jak się nie podniosę?
      To sobie poleżę!
      A potem?
      A potem wstanę i pójdę dalej!"

      Jacek Walkiewicz

      Usuń

"OSTRZEŻENIE: wszystkie anonimowe komentarze bez jakiegokolwiek nicka/charakterystycznego znaku/ podpisu będą usuwane".
UWAGA TECHNICZNA: aby rozmowa miała jeden ciąg trzeba zawsze wcisnąć ";odpowiedz" pod pierwszym (przewodnim) postem zaczynającym daną rozmowę.
2.Najpoczytniejsze artykuły są dostępne po prawej w szybkich linkach pod nazwą "abecadło".
3. Ponadto w razie braku publikacji na stronie proszę o wiadomość na mail. Z jakiegoś powodu niektóre komentarze mylnie oznaczane są jako spam.
4. Wbudowana wyszukiwarka blogowa jest trochę niedokładna i omija pewne treści pomimo występujących w nim szukanych słów. Innym rozwiązaniem jest wpisanie w google, czy bezpośrednio w pasku przeglądarki frazy: site:michalxl600.blogspot.com szukanywyraz Wynikami będą wszystkie artykuły zawierające słowo "szukanywyraz" na tymże blogu.