poniedziałek, 13 listopada 2017

Kniaź Włodzimierz - bajka.

Zima się zbliża a wraz z nią sezon filmowy/ książkowy itp. Przypominam, że w zakładkach po prawej link o nazwie "filmoteka".
   Widziałem dotąd fragmenty tej bajki z polskim tekstem i nie wiedziałem, że już tak długo (od 2012 roku) jest dostępna całość dzięki kanałowi "Renata Miłosz".
Podziękowania dla "Mum Bi" za przesłanie linka.

a ja wczoraj dodałem na kanał taki 1- minutowy dokument. Wielu ludzi pisało na bazie swojej praktyki, że największym trudem jest "pakiet startowy" czyli poświęcenie czasu pierwszemu dziecku a potem jedno od drugiego już się uczy:


2 komentarze:

  1. Ja mam jedno dziecko bo mam traumę ( poród krzyżowy) :( , no I strach o to że nie mam pracy..pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Ho, ho, ależ fajna bajka. Do tego wszyscy rosyjscy bogatyrowie w jednym miejscu. Jest i Dobrynia, jak i Aloszka (Aleksza) z Oleńką i pozostali. Szczegóły i przesłanie bardzo mi się podobają.

    Zastanawia mnie tylko hisoria Vladimira. Już kilkukrotnie w filmach i bajkach spotykam się z takim czystym przedstawieniem jego osoby, jakoby był krystalicznym człowiekiem, jakoby został on oszukany, zmanipulowany, by zabić swego brata i dokonać innych brutalnych czynów.

    Co ciekawe, bajka kończy się tuż przed podróżą Vladimira na Krym, gdzie przyjął on chrześcijaństwo i ożenił z Anną (ową siostrą cesarza bizantyjskiego). Ciekawe czy dlatego, że po tym wydarzeniu Vladimir zaczął ostro walczyć z pogaństwem na Rusi, niszczyć pogańskie chramy i nawet własnoręcznie rozbijać posągi bogów, przeprowadzać masowe chrzty i wprowadzać surowe kary za nie przestrzeganie zasad nowej wiary i czczenie starych bogów.

    Hmm...

    Ale bajka, przyznaję, świetna.

    OdpowiedzUsuń

"OSTRZEŻENIE: wszystkie anonimowe komentarze bez jakiegokolwiek nicka/charakterystycznego znaku/ podpisu będą usuwane".
UWAGA TECHNICZNA: aby rozmowa miała jeden ciąg trzeba zawsze wcisnąć ";odpowiedz" pod pierwszym (przewodnim) postem zaczynającym daną rozmowę.
2.Najpoczytniejsze artykuły są dostępne po prawej w szybkich linkach pod nazwą "abecadło".
3. Ponadto w razie braku publikacji na stronie proszę o wiadomość na mail. Z jakiegoś powodu niektóre komentarze mylnie oznaczane są jako spam.
4. Wbudowana wyszukiwarka blogowa jest trochę niedokładna i omija pewne treści pomimo występujących w nim szukanych słów. Innym rozwiązaniem jest wpisanie w google, czy bezpośrednio w pasku przeglądarki frazy: site:michalxl600.blogspot.com szukanywyraz Wynikami będą wszystkie artykuły zawierające słowo "szukanywyraz" na tymże blogu.